Ett glas kallt rosé och pizza ungkarlsstyle

Fredag. Underbart! Det blir en helg med träning, 20-årsfest (eller hur Sofie?!), brödbak och KLIPPNING! ÄNTLIGEN säger jag och blåser undan luggen för femtioelfte gången idag. Två månader och lite till är alldeles för lång tid mellan saxen.

Sitter i soffan just nu och kollar på Leilas mat. Älskar verkligen Leila! Till detta blir det ett glas iskall rosé och en Johannebarpizza. Johannebar är min lilla "kvarterskrog" och det ligger bara ett stenkast från min port. Ja, jag ser faktiskt deras uteservering från mitt sovrumsfönster. Det är en liten, trevlig restaurang med jättegod mat! Min favorit är Chicken honey burger. En grillad kycklingfilé i ett grovt bröd med grönsaker, ost och framför allt honungs- och senapsdressing! Den är alldeles sagolikt god!

Men idag fick det bli pizza. Jag äter nästan aldrig pizza, men idag satte min kära mor griller i huvudet på mig när hon berättade att de skulle äta pizza ikväll så jag kunde inte motstå! Jag tog svängen om Johannebar på vägen från bussen och köpte mig en pizza.

Det jag gillar med Johannebars pizzor är att de har tunn och spröd botten. De lägger på sådär lagom mycket ost! Pizzan blir inte för torr, men samtidigt inte äckligt ostig så att det växer i munnen på mig. Det hatar jag och därför vill jag hellre ha lite mindre ost.

Ikväll blev det en Spanjor utan svamp. På den är det tomat, ost, någon kryddig korv, chevré och mixsallad. Jag tog den mest för chevréns skull. ÄLSKAR chevré. Men jag måste säga att jag blev liiiiite besviken. Jag fick leta efter chevrén och det var ju inte riktigt meningen. Förutom avsaknaden av massa chevré så var pizzan otroligt god! Jag kan starkt rekommendera den, men kanske med lite extra chevré.

Jag äter pizzan ungkarlsstyle... :) Vad menar jag då? Jo, direkt ur kartongen såklart! Inte för att spara disk utan för att mina tallrikar är för små. Så får det vara idag! Men nu åker halva pizzan in i kylen för jag är tokmätt!


  

Kommentarer
Postat av: charlotta

ha! johannebar alltså, det är ju nästan i mina hoods! har aldrig ätit pizza där, av någon anledning, men en massa andra goda saker. mm.

2010-04-24 @ 02:06:23
URL: http://www.bagelsochblabar.se
Postat av: Daniella - BakeCake

Att äta pizza direkt ur kartongen är ju oslagbart! :) Ha en jätte skön helg! Kram Daniella - BakeCake

2010-04-24 @ 12:54:04
URL: http://bakecake.blogg.se/
Postat av: mamma

Den pizzan vi satt på ditt golv och åt för ett antal månader sedan :) Den var god !!!

2010-04-25 @ 18:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0