London Baby!

Så var det ny vecka! Jag väntar med spänning på att den riktiga vårvärmen ska slå till så jag får plocka fram min nya, fina jeansjacka.

Nästa helg bär det av på en riktig tjejweekend till London! Vi är sex tjejer som ska dit och shoppa, strosa, kolla på folk, gå på musikal, äta gott, dricka gott och bara ha det roligt! Jag har varit i London en gång innan och det är väl snart 1,5 år sen tror jag. Då regnade det som spö i backen HELA resan! Nu hoppas jag på bättre väder!

Jag har lite saker jag vet att jag ska gå och kika på. Matmarknaden Borough market är ett måste för en matintresserad! Det är alldeles fantastiskt där! Massa gott som man kan smaka på (och även köpa om man hade kunnat ta med sig det hem) och det finns lunch man kan köpa. Sist blev det en jättegod falafelrulle. Om du inte har varit där, är matintresserad och planerar en Londonresa så måste du gå dit!


   

    


Ställe nummer två är en liten bokaffär i Notting hill som bara säljer kokböcker! Den ligger för övrigt mittemot den bokhandel som Hugh Grant hade i Notting Hill, men det är inte vesäntligt just nu. Tillbaka till kokboksaffären. Ojojoj. Det finns alla möjliga kokböcker och det är böcker överallt! Förra gången stod jag och bläddrade och ville köpa med mig varenda en hem. Men... Det gjorde jag såklart inte utan jag nöjde mig med en fin liten bok med mjuka kakor och tårtor i. Jag har inte provbakat något än, men det kanske kommer.  



  


Det sista måstet är en teaffär där du kan hitta mängder av teer! Du kan hitta med alla dess möjliga olika smaker. Perfekt för en tedrickare som jag. :) Kanske får några teer följa med hem?!


  


Nu är min fråga till dig... Har du några bra Londontips att dela med dig av? Det kan vara sevärdheter, restauranger, caféer, pubar, butiker, museum... Ja, vad som! Skriv gärna några kommentarsrader om det till mig! Skriv vad det är du tipsar om, vart det ligger och varför jag ska gå dit! Alla tips mottages tacksamt. :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Om du vill shoppa billigt. Gå på Primark. Ligger överst på Oxford Street, mot Hyde Park (om jag inte är helt fellokaliserad). Där finns skor, väskor, kläder, smycken till billigare pris. Där är alltid jättemycket folk så man får trängas, men man kan göra sig några fynd. Mycket avis på London. Ha så kul! Kram

2010-04-27 @ 10:25:28
Postat av: charlotta

du har säkert redan sett det, men covent garden-området är ett av mina favoritställen i london. fantastiskt fint!



C

2010-04-29 @ 10:01:37
URL: http://www.bagelsochblabar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0