Familjen Te har förökat sig lite till i mitt skafferi.

Jag fullkomligt älskar te! En stor kopp te med en gnutta honung i är sååå gott! I mitt skafferi finns väldigt många  sorters te - röda, gröna och svarta. Där kryllar av olika smaker - tropiska frukter, fläder, hallon/rabarber, lingon/blåbär/yoghurt/, heta stunder, chokladte, havtorn/jordgubb, vinterte, drömte (ja, det heter något med dröm och innehåller massa goda fruktsmaker!), te med jordgubbsbitar som smakar sagolikt... Jag har alldeles för mycket te med tanke på att jag är den enda i mitt hushåll som dricker te. :)

På lunchen igår smet jag bort till Ostbutiken för att köpa ett te att ta med mig till Anna. Vad hände då? Jo, en ny liten tepåse fick följa med även hem till Rebeccas skafferi. Jag borde förbjudas i alla bokhandlar som säljer fina kokböcker, inredningsbutiker, butiker som säljer muffinsformar och servetter, köksprylsbutiker, delikatessbutiker och så även butiker som säljer te! :)

Det nya tillskottet i familjen Te är ett svart te med smak av fläder och jordgubb! Ett riktigt sommarte tycker jag. Och oj så gott det luktar! Längtar efter att få surpla i mig en kopp av det med en gnutta honung i!



Kommentarer
Postat av: Daniella - BakeCake

åh, te går ju inte att få för mycket av! :)

2010-04-10 @ 21:38:24
URL: http://bakecake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0