Halvdag, pannkakor till frukost, soligt ute och spinning!

Oj sicken lång dag det blev igår! Var ganska trött när jag kom hem strax efter 22. *gäsp* Men min braiga chef smsade mig under kvällen att jag fick ta en lååååång sovmorgon idag och inte börja förrän 13. LYX! Så borde man ha det en dag i veckan. :) Sovmorgonen till ära så stekte jag till lite pannkakor! Kanske inte den nyttigaste frukosten, men det skiter jag faktiskt i idag! Så det så. Amerikanska pannkakor (med lite grahamsmjöl den här gången. Borde väl väga upp det onyttiga?) med varma björnbär och sirap. *mumma*

Idag är det sol ute! Underbara sol! Som jag har saknat dig. Kan du vara snäll att stanna framme i helgen också så att jag kan njuta lite av dig?

Försöker ladda inför kvällens spinning, men det går i ärlighetens namn lite sisådär. Fast det kommer nog. Det brukar det ju göra. :) Riktigt längtar efter känslan av att ta ut mig till max för att sedan få promenera hem i kylan, duscha, göra en tallrik gröt och sen sätta mig på soffan i myskläder och bara känna mig duktig. :)

Du ska få ett pastarecept som jag kokade ihop en gång när jag inte riktigt visste vad jag skulle laga. Jag tog massa goda saker och blandade och sicken smaskig rätt det blev. :) Hoppas att det ska smaka!

Rebeccas pastahopkok
2 kycklingfiléer
1 paprika
1/2 purjolök
1 dl vatten
1 ½ dl grädde
2-3 msk fond
2 små vitlöksklyftor
ca 7 st marinerade soltorkade tomater
1 tsk oregano
fetaost
salt och peppar
olja
spagetti

Såhär gör du:
Skölj och skiva purjolöken fint och strimla paprikan. Strimla kycklingen i små bitar och stek i olja i en stekpanna. När den fått lite färg så häller du på paprikan och purjolöken. Pressa i vitlöken och låt fräsa i några minuter. Häll på vattnet och fonden. Låt koka.

Koka pastan enligt anvisningen på förpackningen.

Häll på grädden över kycklingen och smaksätt med oregano och svartpeppar. Strimla de soltorkade tomaterna fint och blanda i grytan. Smula i lite fetaost och smaka av. Salta och peppra eventuellt.

Häll av pastan och servera den med pastasåsen. Avsluta med lite smulad fetaost.

Servera med en god sallad (denna gång med en vitkålssallad med finstrimlad vitkål, lite olja, äppelcidervinäger, salt, peppar och en nypa salt. Blanda och låt stå och dra)

SMAKLIG MÅLTID!



Ser kanske lite småtradigt ut på bild,
men det är goooott!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0