Alla borde få känna känslan av att komma till insikt.

Nu ett icke matrelaterat inlägg såhär lördag natt. Ibland behöver man (dvs jag) det helt enkelt. Ikväll är ett sådant tillfälle.

Tidigare idag hände något som kändes otroligt skönt och det var på ett sätt som om en stor sten lämnade min kropp. Som att en lång tids bekymmer liksom bara flög sin väg. Jag insåg något som jag vet att människor i min omgivning har vetat ett bra tag. Jag har inte vetat om det själv eller så har jag helt enkelt inte velat se det. Sakta men säkert har det växt fram inom mig och idag kom vändpunkten.

Efter sekunder, minuter, timmar, dagar, veckor och faktiskt månader av funderingar, tankar och frågande så kom det till mig som en blixt från klar himmel. Insikten. Jag har kommit på det människor runt omkring mig har sett och faktiskt till och med sagt till mig. Orden har stundtals sårat, men nu förstår jag. Jag förstår det jag själv förmodligen har varit rädd för att se. Men varför har jag varit rädd? Insikten var ju bara en stor befrielse och plötsligt känns hjärtat lättare och hjärnan klarare.

Men det har varit och är svårt att inse att det jag har trott på och levt för aldrig har varit det rätta. Att det jag har gett hela mitt hjärta och min själ för inte var det sanna. Det har varit smärtsamt och stundtals outhärdligt. Det har funnits tillfällen då jag har tvekat på huruvida jag skulle fixa det eller ej. Men trots tårar och sömnlösa nätter så kom jag hit. Till insikten.

Den lättnad, befrielse och lycka jag känner i min kropp går inte att beskriva. Det jag kan säga är att mitt liv känns underbart! Jag är så tacksam över min fina familj! Jag är så lycklig över de människorna jag har i mitt liv som är sanna och fantastiska vänner (både ni som bor nära och långt bort)!

Jag önskar att alla människor skulle få känna den känslan jag känner just nu. Känslan av att komma till insikt. Att förstå hur bra man har det och hur man efter att ha nått botten kan komma både högre och längre än vad man tidigare har gjort.

Jag har kommit till insikt och jag hoppas att du får känna känslan också!




Kommentarer
Postat av: Sofie

Det gör mig så glad att läsa att du känner som du gör! Och du ska se, att du kommer att komma ännu längre och ännu högre! Massa kramar!

2010-01-17 @ 10:20:29
URL: http://everydaystories.blogg.se/
Postat av: Maria P

Åh vännen, jag förstår preciiis känslan. Den där lättnaden när man plötsligt förstår, plötsligt inser.

För mig var det en lättnad att inse att jag aldrig skulle tycka att sättet mitt ex behandlade mig när han gjorde slut skulle vara ok. Jag kämpade som fan för att vara förstående och förlåtande och komma förbi all den där ilskan jag bar på, men det var först när jag insåg att jag hade all rätt i världen att vara sårad som det kändes bättre.

Det kan verka så lätt, men shit vilken tid det tar.

Men you go girl ;) heja dig!

och hoppas din fest imon blir bra. vi kanske kan länka ihop kalasen med skype? hihi.



kram.

2010-01-22 @ 14:55:58
URL: http://mariaimono.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0