Fortfarande bredbandslös i ett vitt vinterland.

Oj så kallt och vintrigt det är! Vill verkligen ha vår nu! Vår, sol och härlig värme som sen övergår i sommar. *mmmmm* Drömmer mig bort. :)

Jag är fortfarande bredbandslös och väntar på att få tillbaka mitt modem från reparationen. Så jag har inte några möjligheter att lägga upp massa recept med bilder och så. Tyvärr! Men se det som såhär... När jag väl får mitt modem igen (och det förhoppningsvis fungerar!) så har jag ett litet lager med smaskiga recept som ligger redo att läggas ut. :) Så håll ut!

Men jag vill såklart inte att du ska svälta så jag ska ge dig ett litet tips på en enkel och snabb sallad som du kan göra. Jag har ingen bild och allt är bara taget ur huvudet, men jag hoppas att det är ok?

1 förpackning färsk tortellini
lite pesto (röd eller grön)
grillad kyckling eller stekt kycklingfilé
salladsingredienser som du gillar såsom avokado, paprika, körsbärstomater, gurka, rucolasallad, rödlök, fetaost och oliver. Du kan ta det du gillar och har hemma!

Såhär gör du
Dela kycklingen i tärningar och lägg i en skål. Dela alla grönsaker och blanda ihop med kycklingen. Koka pastan enligt anvisningen på paketet. Häll av och blanda direkt i några matskedar pesto. Blanda pastan med resten av ingredienserna och servera direkt.

 

Enkelt och riktigt gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0