Listan

Jag såg på Sofies och Sabinas bloggar att de har fyllt i en lista över olika saker från förra året. Jag ska såklart inte vara sämre jag utan jag härmar dem och gör samma sak. :)


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? – *hmmmm* Det måste jag väl ändå ha gjort? Jag höll mitt första tal på Carl och Sofies bröllop. Sen besökte jag Mallorca för första gången.

Höll du några av dina nyårslöften?
- Jag fortsatte duktigt (oftast i alla fall) med min träning.  

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
- Japp. Jenny och Emil fick lilla Stella. Sen fick fd radiokollegan Saffi barn liksom fd svägerskan Johanna. 

Dog någon som stod dig nära?
- Nej.

Vilka länder besökte du? - Sverige (såklart), Danmark, Tyskland, Frankrike och Spanien.

Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? - mer glada minnen! 2009 bidrog med många dåliga.

Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
 - Tre som jag kommer på spontant. 6 juni då Carl och Sofie gifte sig! Underbart bröllop. 12 augusti. Vad som hände då ska jag inte nämna, men det var inte så roligt kan jag väl säga. 10 december då jag fick ta över min underbara lägenhet!

Vad var din största framgång 2009? – Att jag lyckades ta mig ur den värsta händelsen i mitt liv såhär långt. På något sätt byggde jag upp en ny tillvaro ur krossade drömmar.

Största misstaget?
- Att jag la ner för mycket tid på att oroa mig för var jag skulle bo. Det löste ju sig!

Har du varit sjuk eller skadat dig?  - Jag har haft oturen att drabbas av några ordentliga förkylningar och så led jag av krossat hjärta under kanske augusti, september, oktober och delar av november.

Bästa köpet?
– Helt klart min nya lägenhet!

Vad spenderade du mest pengar på? – Min nya lägenhet... Vågar inte ens tänka på slutsumman för allt jag har köpt. *ångest*

Gjorde någonting dig riktigt glad? -  Ja! Att jag än en gång insåg hur många fina vänner och sicken underbar familj jag har som finns här för mig i alla väder!

Sårade någon dig?
- Behöver jag ens svara på den frågan? Ja, någon sårade mig på ett sätt jag inte trodde den personen skulle kunna göra.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? - Mikas album som kom i höstas kommer att påminna mig om 2009. Varför? För när jag lyssnade på den som allra mest (det var den enda musik jag hade där ett tag...) så kom vändpunkten i allt det onda. Då jag helt enkelt insåg att livet faktiskt var riktigt bra trots allt.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
– *hmmmm* Svår fråga... Jag har varit riktigt j*vla ledsen och sårad stundtals det här året... Och de känslorna har nog egentligen vägt över, men jag har varit riktigt glad ibland också!

Vad önskar du att du gjort mer?
– Njutit! (härmar dig med svaret Sofie!) Jag borde ha njutit av stunder som där och då kändes som självklarheter. Jag borde också ha skrattat mer!

Vad önskar du att du gjort mindre? –
Oroat mig för vad som komma skall. Det löser ju sig med tiden.

Hur tillbringade du julen?
– Hemma i de småländska skogarna med min kära familj!

Blev du kär i år? – Nej. Däremot blev jag okär. :) Alltså jag slutade vara kär.

Favoritprogram på TV? – Beror nog på mitt humör, men ett vav nytillskotten på min favoritlista är How I met your mother. Sanslöst roligt!

Bästa boken du läste i år?
- Oj! Jag läste otroligt många bra böcker förra året... Men mina två favoriter är nog Tusen strålande solar och Jag vill sjunga dig milda sånger. Läs dem!

Största musikaliska upptäckten?
-  Det vet jag inte...

Vad gjorde du på din födelsedag 2009? - Jag blev väckt med frukost på sängen och ett fint litet paket. Sen bjöd jag på frukost på jobbet. På kvällen fick jag en smaskig middag, skumpa och ryggmassage.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? – Mer ledighet, mindre sorg och mer skratt.

Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
– Åh! Mycket tights med klänning, tunika eller kjol till. Jeanstights. Stora solglasögon. Men framför allt KLÄNNING! Vinter som sommar.

Vad längtar du mest efter med 2010?
- Att få känna glädje och skapa fina minnen tillsammans med mina nära och kära!

Japp där var min lista. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0