Sömnlös. Men inte i Seattle utan i min säng.

Jag ligger sömnlös i min säng. Men jag ser inte röken av varken Tom Hanks eller Meg Ryan. Jag befinner mig inte heller i Seattle utan i Johanneberg. Jag kan inte sova och jag vet inte varför. Så fort jag har lampan tänd och ögonen öppna blir ögonlocken alldeles trötta och jag är toksömnig. Men när jag släcker lampan och lägger mig till rätta för att sova blir jag alldeles klarvaken. Varför är det så? Nu tänker kanske du: Men varför sover hon inte med lampan tänd om hon nu är så sömnig när den är tänd? Svaret är enkelt. Jag kan inte sova när det är ljust. Hönan och ägget. Jag är inte trött när lampan är släckt, men jag kan inte sova när den är tänd trots att jag knappt kan hålla ögonen öppna då. Frustrerande! Så jag får väl ligga här. Sömnlös i Johanneberg. Undrar om min Tom Hanks dyker upp? Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0