En kvällsknäckemacka efter lite träning

När jag har varit och tränat (eller under träningen) kan jag bli så sjukt sugen på saker. Ibland blir jag sugen på onyttiga saker som pizza, pommes, godis, chips eller hamburgare. Men så ibland överraskar kroppen och sätter igång ett sug efter något nyttigt - fruktsallad, fil och müsli, gröt eller som ikväll... En knäckemacka med ägg och kaviar.

Du som känner mig kanske höjer lite på ögonbrynet - kaviar? Jag har aldrig varit ett fan av kaviar nämligen, men på senare tid har jag börjat tycka det är gott på en äggmacka. Det är nog onsdagsfikorna jag får tacka för det för det är där jag har börjat ta det på äggen. Men det ska bara vara liiiiite. Bara så att det ger lite sälta.

Så ikväll när jag var klar med mitt step up-pass så blev jag först sugen på knäckemacka. Så då begav jag mig till Hemköp för att köpa det eftersom mina var slut. Väl där började jag fundera över pålägg och kom på att ägg är ju gott. Och sen kom kaviarsuget! Men... Jag ska pinsamt erkänna att jag fick ringa hem till mamma och pappa och fråga var i mataffären det finns kaviar för jag har ALDRIG någonsin köpt kaviar, men någon gång ska ju bli den första. Eller hur? Så jag inhandlade en styck tub kaviar, som för övrigt låg där sillen står och sillen på Hemköp i Nordstan är placerad efter mejerivarorna (om du skulle bli sugen och bor i Göteborg).

Mamma tipsade mig om randig kaviar - alltså kaviar och färskost i samma tub. En sån fick det bli och oj så god den var! Den är jättemild i kaviarsmaken och med den på mackan behöver du inget smör. Underbart gott!

Så nu har jag satt i mig två knäckemackor med ägg och randig kaviar. Sicket bra sätt att avsluta en solig sommartorsdag!

REBECCAS ÄGGKNÄCKEMACKA
2 mackor

2 valfria knäckemackor (jag köpte sportknäcke)
2 ägg kokta enligt önskemål
randig kaviar
lite dill

Såhär gör du
Koka äggen till önskad hårdhet. Jag gillar att ha lite hårdare kokt ägg på mackan, men gulan får gärna vara lite småkrämig.

Ta knäckemackorna och ta lite randig kaviar på. Skiva äggen och lägg på och strö till sist över lite dill. Hux flux så har du dig en enkel, men ack så god kvällsknäckemacka! Eller två rättare sagt!





SMAKLIG SPIS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0