Räkmacka på Kristofer och Maddes vis

Räkfrossan i bersån igår blev otroligt lyckad! Vädret vad underbart, räkorna goda, vinet kallt, tårtan sommarsöt, humöret på topp och sällskapet trevligt! Jag fick lära mig blåsa näspipa (eller vad hette det?) och att äta räkmacka på ett nytt sätt. Jag åt den på Kristofer och Maddes vis. Ja det kanske låter lite konstigt att ha på vissa av ingredienserna, men oj så gott det blev! Lite asiatiskt i smakerna och jag kommer definitivt att äta det snart igen. Kristofer och Madde! Ni lyckades övertyga mig om att räkmacka med konstiga tillbehör kan vara riktigt gott!!

KRISTOFER OCH MADDES RÄKMACKA
1 macka

1 bit bröd av valfri sort (jag hade en bit grov baguette)
lite smör
1 salladsblad (uteblev från min macka)
lite aioli
räkor
finhackad ingefära
finstrimlad chili
stenbitsrom
färsk basilika
citron

Såhär gör du
Lägg ditt bröd på en tallrik och bred på ett tunt lager smör. Lägg på ett salladsblad och ta sedan på önskad mängd aioli. Skala räkorna och lägg på mackan. Strö över lite finhackad ingefära, chili, stenbitsrom och basilika. Jag rev basilikan i mindre bitar. Pressa över lite citron. Ät direkt!



 
Visst ser den lite trevligare och färggladare än en vanlig räkmacka? *mumma*

Smaklig spis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0