Sen middag och kalla matlådor

Så var det måndag igen. Nedräkning till semestern som börjar på fredag! Åh så skönt!

Den här veckan blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Därför har jag lagat till en sen middag och massa kalla matlådor såhär på kvällskvisten. Det blev en god färskpotatissallad med pesto, grönsaker och bacon. Perfekt om man inte vill vara beroende av att äta varm mat. Du kan stoppa i egentligen vilka grönsaker som du vill. Själv tog jag det jag hade hemma! Det här är verkligen en rätt som man ska passa på att göra nu när det finns goda färskpotatisar. Visst går det att göra med den gamla potatisen som finns resten av året, men det är inte i närheten lika gott!!

PESTOPOTATISSALLAD MED BACON
4 - 6 portioner

600 g färskpotatis
1 grön paprika
ca 2 dl kokta, gröna ärtor
½ rödlök
½ ask körsbärstomater (ca 8 st)
1 paket bacon
salt och peppar
ca 3 msk pesto

Såhär gör du
Skrubba och koka färskpotatisen i saltat vatten. Koka tills de är klara och låt dem sedan svalna. Ev kan du dela dem i mindre bitar.

Dela och knaperstek baconet och låt sedan rinna av på hushållspapper.

Ta en skål och lägg i potatisen däri. Tillsätt gröna ärtor, halverade/kvartade körsbärstomater, paprika i tärningar och peston. Rör runt. Salta och peppra och blanda i baconet.

Servera ljummen eller kall!






SMAKLIG SPIS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0