Fröken Vår är på intågande och det är ren lycka!

Den här hösten och vintern har varit den jobbigaste och tröttaste jag någonsin har upplevt! Min energinivå och glädje har legat på eller strax under minusstrecket de senaste veckorna (eller egentligen månaderna). Varken sömn, träning, roliga aktiviteter eller andra bra saker har hjälpt mot tröttheten. Det är fruktansvärt jobbigt!

Men så i början av den här veckan så hände något. Solen beslutade sig för att kika fram och en blå himmel mötte mig när jag klev utanför dörren. Jag upptäckte en morgon för ett par dagar sen att det var ljust i sovrummet när klockan ringde. Plötsligt var det inte kolmörkt när jag stängde butiken och gick hem. I lä och solsken var det faktiskt riktigt ljummet och skönt. Luften kändes helt hux flux lätt att andas. En lyckokänsla smög sig in i min kropp och jag kände hur glädjen och energin sakta, men säkert intog min kropp igen.

På mindre än en vecka har min kropp och mitt sinne gått från grått, trött, energilöst, glädjetörstande och bara fel till... Jamen pastelligt, piggare, mer glädjefullt och på väg till rätt igen! Och jag tror att med några fler dagar eller veckor och sol så kommer mitt sinne vara knalligt färgglatt, piggt, glädjesprudlande och helt och hållet rätt! Jag som började tvivla på att det någonsin skulle vända. Men nu känner jag det! Jag känner energin och det är underbart!

I och med att det kommer att bli en långheld utan uppdateringar (läs föregående inlägg) så har jag beslutat mig för att länka till några av mina "gamla" recept så kan du få lite nygammal inspiration. :) Jag hoppas att det går bra?!

So long!



            

Minttryffelkaka             Kryddig thaisoppa      USA-pannkakor         



         
Grönsaksbiffar              Ananaspaj                   Husman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0