När brödet blir som godis!

Jag är verkligen ingen brödmänniska! Visst kan väl en nybakad fralla eller sådär, men något brödfan är jag  inte. Min frukost består nästintill dagligen av fil och müsli eller havregrynsgröt. Bröd har jag nästan aldrig hemma och pålägget lyser med sin frånvaro i kylen (nästan).

Men så ibland... När jag hittar något riktigt gott brödrecept... Ja, då blir brödet som godis! Då kan jag ta en skiva bröd med lite smör på och bara njuuuuta!

Just nu har jag två såna brödrecept som liksom är sååååå goooooda! För det första är det mitt goda frukt- och nötbröd som jag hade dille på runt jul. Ett enkelt bröd som inte behöver jäsas och det är ju himlans käckt. Det andra är surdegsbrödet som jag bakade igår av Hjördis. *mmmmm*

Efter träningen ikväll blir det en skiva Hjördis tror jag för nu blev jag sugen på bröd.

Har du något favoritbröd som du vill tipsa om? Skicka gärna en kommentar. Tills vidare får du hålla tillgodo med mina två favoriter!
 

  

Hjördisbröd                Frukt- och nötbröd


Kommentarer
Postat av: mamma

Ja ha, och vad kommer nästa deg att få för namn då !

2010-03-25 @ 12:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0