R.I.P Klas-Göran

Klas-Göran är död och begraven i komposten. När jag kollade till honom nu på morgonen så hade han börjat odla skägg. Inte så bra tänkte jag och med lite vånda åkte han ner i en kompostpåse. Vad gjorde jag för del? Det var min första surdeg någonsin och det misslyckades. Men jag ger inte upp! I nästa vecka sätter jag en ny och jag hoppas mer på den helt enkelt.

Har du bakat surdeg? Kanske vet du vad jag har gjort för fel? Skriv gärna en kommentar i så fall. Ge mig gärna tips på hur jag ska lyckas nästa gång!


Två kommentarer har hittills kommit in.

Mamma - jag inväntar tipsen med spänning. :)

Jenny - Klas-Göran bodde i en skål övertäckt med plast i mitt kök. Men det verkade som att han kom in i tonåren och vägrade raka sig. Så jag få sätta en ny surdeg nästa vecka utifrån ett annat recept så får vi se hur det går. :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag har mailat lite tips ! Kanske kände han sej lite för instängd ? :)

2010-03-12 @ 08:56:11
Postat av: Jenny

Jag hade den i en bunke med plastfolie övertäckt på köksbänken. Det funkade bra. Skägg låter ju lite oroväckande. Man vill ju inte att den sticks när man äter brödet sen ;) Du har det inte för varmt där du förvarade honom?

2010-03-12 @ 09:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0