Halvfabrikat är inte alltid heldåligt!

Idag har varit en såndär dag som man bara vill ska ta slut! En sömnlös natt följs av en stressig morgon, som följs av ett negativt telefonsamtal, som följs av irritation, som följs av resstress, som följs av en tråkig matlåda, som följs av hotelletande, som följs av en sjukt stressig eftermiddag på jobbet, som följs av att komma hem och inse att jag är hungrig... Ja, du kanske förstår?! En såndär dag som man liksom bara vill ska ta slut!

Men nu känns allt bättre igen. Fick lätta mitt hjärta för mamma (tack du är världens bästa!), resestressen tycks lösa sig och jag hittade en lösning till hungern i mitt skafferiskåp (eller skafferilåda som det ju egentligen är). Så kvällen tycks ändå bli bra. :)

Så... Vad var det då jag hittade i mitt skafferi? Jo, jag hittade en färdig grytbas med röd curry. Jag är egentligen inte så mycket för halvfabrikat, men i en del lägen är det perfekt! Den lilla konservburken innehåller en färdigkryddad thaisås och lite bambuskott och ananas. Så jag fräste bara på lite kyckling, rödlök och paprika och hux flux hade jag en middag!

Jag måste säga att den här färdiga kryddbasen faktiskt var ganska god! Liiiite stark kanske, även för min smak. Men perfekt för en kväll då man liksom inte riktigt orkar tänka. En kväll som denna helt enkelt!




Kommentarer
Postat av: charlotta

hear you sister, vissa dagar orkar man icke vara ambitiös i köket...

2010-05-03 @ 22:11:27
URL: http://www.bagelsochblabar.se
Postat av: mamma

Den är stark, ja. Men god.

Allt löser sej i sista änden. Det vet ju du om någon ! Ha en bra dag :)

2010-05-04 @ 06:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0