B L O S S A. Glöggen heter BLOSSA!

Årets årsglögg från Blossa smakar saffran och säljs i en guldig flaska. Det gäller att vara snabb för den här glöggen brukar säljas slut rätt fort. Ett tips! Systemet i Mölndal har ett helt gäng flaskor. :)

För igår blev jag så himla sugen på glögg och pepparkakor (Annas såklart!). Så jag smet bort till Systemet och köpte en flaska årsglögg. Jag har hört att den ska vara god så jag var bara tvungen att smaka. Jag menar... Saffran är otroligt gott!

Glöggen luktar verkligen saffran. Mycket saffran! Men när den värms upp så smälter saffranssmaken in i glöggsmaken och gör att det smakar gott! Att det är starkvinsglögg med 15 % alkohol känns inte. Det är bra. Jag gillar inte när det blir för mycket spritsmak! Sen att det är vitvinsglögg är ett plus för jag älskar glögg gjord på vitt vin!

Jag gillar glöggen. Blossa har definitivt gjort bättre (fick ett fempack med olika smaker för ett par år sen och där fanns det flera som var godare!), men den är helt klart god att ha på julmyset!

Har du smakat Blossa 10? Vad tyckte du? Vad gillar du för glögg?




 

Kommentarer
Postat av: Johanna

2010-11-23 @ 15:52:41
Postat av: Johanna

Jag har smakat den, jag brukar inte gilla starkvinsglögg men denna var supergod faktiskt. Får se om jag hinner köpa den innan den tar slut.



Kram

2010-11-23 @ 15:54:53
URL: http://thepeachylifeofjo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0