Dubbla avsnitt på TV4+

Jag fullkomligt ÄLSKAR matprogram. Det kan vara mattävlingar som Hell's kitchen eller Top Chef. Men det funkar lika bra med kändismatlanging som Tinas cookalong eller renodlade matlagningsprogram som Leila bakar/på landet/middagstips, Nakna kocken, Nigella, Tinas mat eller Vad blir det för mat?. Oavsett vilken typ av matlagningsprogram det är så bänkar jag mig framför TVn och tittar glatt och engagerat.

Just nu kollar på en av favoriterna - Vad blir det för mat?. Underbare Per Moberg lagar mat och jag gillar honom. Visst... Det är lite våldsamt stundtals, han måttar smöret genom att ta en näve och slänga i pannan, han slänger ner köttstycken i storlekar som definitivt inte säljs på ICA, han svär och använder liknelse som inte alls hör ihop med matlagning (som förra veckan när han jämförde blötlagda gelatinblad med kondomer...). Men jag gillar det! Jag gillar också hur han gör oväntade saker, som att kleta äggvita i håret. Hans sätt, språk och typ av matlagning känns lite sådär härligt oplanerat!

Så slå på TV4+ och kolla dubbelavsnitt av Moberg! Det ska jag göra. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0