Hemgjord mangoyoghurt.

Jag kan tycka att fruktyoghurt kan vara lite för sött och därför köper jag dem sällan. I stället satsar jag på filmjölk till mina frukostflingor. Men idag upptäckte jag till min stora glädje att mitt Willys hade extrapris på fryst mango - två förpackningar för 20 kr. Som hittat!

Så jag köpte två förpackningar och jag har nu mixat ihop en underbart god hemgjord mangoyoghurt. Testa vettja!


MANGOYOGHURT
2 - 3 portioner

½ förpackning fryst mango
ca 3 - 4 dl mild yoghurt (3%)
½ - 1 msk honung

Såhär gör du
Lägg mangon i en bunke och häll över yoghurt och honung. Mixa till en slät yoghurt.


TIPS! Du kan såklart använda färsk mango också! Skär den i små kuber innan du mixar.

Om du vill ha bäryoghurt kan du byta ut mangon mot färska eller frysta bär.

Om du vill ha en yoghurt med lite mer bitar i så mixar du den bara lite kortare tid.

Smaka av när det kommer till honungen! Jag gillar inte när yoghurten är för söt och tar knappt ½ msk, men vill du ha lite sötare ska du såklart ta mer. Du kan också byta ut honungen mot socker.






SMAKLIG SPIS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0