Kusin Vitaminladdning inför kvällen

Just nu är jag sjukt dålig på att uppdatera matbloggen! Jag skäms något så förskräckligt, men jag har haft två kaotiska veckor på jobbet så jag har helt enkelt inte haft någon energi till seriös matlagning! Sorry...

Idag laddar jag inför kvällens Midnattslopp. En mil ska springas och min start är 22.12 ikväll. Jag är laddad och mer laddad ska jag bli! Mitt rekord för milen hoppas jag att jag slår ikväll, men det stora hindret är nog två jobbiga uppförsbackar och alldeles för många som springer där jag ska springa. :)

Nu sitter jag och vitaminladdar med en smoothie. Såååå gott! Här är receptet!

SMOOTHIE
2 portioner

2 dl mild naturell yoghurt
½ banan
120 g frysta hallon och blåbär
1 tsk honung
1 msk krossade linfrön

Såhär gör du
Häll yoghurten i en mixer eller i ett litermått. Mosa i bananen och lägg i bären, honungen och linfröna. Mixa till en slät smoothie i en mixer eller med en stavmixer. Häll upp i glas och dekorera med några bär.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0