Texmex inledde min sommartrerätters

En solig sommardag bestämde jag mig för att laga en trerätters till min kära mor och far. Jag ville ha en ganska lätt, men god trerätters eftersom det var en varm dag. Du ska nu få recepten till min trerätters dagarna som följer. Så när lördagen kommer så har du en komplett trerätters att laga! Vi börjar såklart från början...

Förrätten bestod av lite texmex med en iskall Corona till. Originalreceptet kommer från Tinas Cookalong, men jag har ändrat lite efter mitt tycke och smak!

TOMATSALSA MED NACHOSCHIPS

3 st kvisttomater
1 st skalad schalottenlök
1 dl skuren ananas i tärningar, ca 1/4 ananas
4 msk ajvar relish
2 msk hackad inlagd jalapeños
1 nypa flingsalt
1 st avokado
 
Naturella nachoschips
1.5 dl crème fraiche
1.5 dl grekisk yoghurt

Såhär gör du
Klyfta och ta bort kärnhuset på tomaterna, skär köttet i tärningar. Finhacka löken och blanda med tomaterna. Rör i ajvar relish och hackade jalapeños. Ta bort stammen från ananasen och skär köttet i tärningar, blanda med tomatblandningen. Halvera avocadon och ta bort kärnan, gröp ur den smått med en sked, lägg direkt i salsan. Rör ihop yoghurt och creme fraiche, fördela i portions formar, toppa med salsan och stick ner några chips. Servera!


  

SMAKLIG SPIS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0