Min stooooora svaghet här i livet.

Jag har en stor svaghet. Man skulle kunna kalla det min akilleshäl. Det är kökssaker. Kökssaker i alla dess former! Jag älskar det! Det bara kliar i fingarna när jag kliver in i butiker som säljer kökssaker. Det kan handla om skålar, servetter, koppar, fat, burkar, bakformar, bakdukar, muffinsformar, pajformar eller kokböcker. Jag kan inte få nog! För går jag in i en butik som säljer kökssaker... Ja, då tar ett rosa litet monster över min kropp och jag kan inte låta bli att handla. Oavsett om jag behöver något eller inte.

Du skulle se mitt servettlager... Ett helt skåp med olika sorter - prickiga, enfärgade, blommiga, medaljongmönster, fantasimönster, moln och jordgubbar, änglar, tomtar... Eller mina skålar - med fot, utan fot, enfärgade, iittalas marimekkoskålar, sockerskålar med lock, prickiga... Jag har en halv kökslåda full av muffinsformar - prickiga, blommiga, rutiga, muffinsprydda, randiga... En hel hylla med kokböcker - bakning, desserter, husmanskost, kändiskockar, världens mat, golfmat (ehhhhh... Jag spelar för fanken inte ens golf, men recepten såg så goda ut)...

Jag vet inte riktigt hur jag ska komma över min stora svaghet. Hur jag ska kunna tämja det rosa monstret som kryper in i min kropp när jag kliver in i de där affärerna. För hur ska jag få plats med allt?

På väg till träningen idag gick jag förbi underbara Balders hage här i Göteborg. De har helt fantastiska saker och jag hinner knappt öppna dörren förrän monstret kommer. För oj så mycket fina saker där finns! Och oj så mycket jag vill köpa med mig hem. Fast... Idag lyckades jag stoppa vid en liten rosa sockerskål med lock som matchar en skål på fot som jag köpte där i vintras och en förpackning sagolikt söta och våriga servetter. Det måste man väl ändå berömma mig för? Att det inte blev mer menar jag. :)

Om du har något tips på hur jag ska lyckas tämja min svaghet (förutom att undvika de fina butikerna) så är de välkomna! Tills dess ska du få se mina fina inköp för dagen. Har du vägarna förbi så gå i på Balders Hage! Men jag varnar dig... Det är farligt. :)


   

Kommentarer
Postat av: Johanna

Håller med, älskar också köksgrejjor. Har så fullt hemma, fast ändå slinker det med en å annan sak hem ibland : ) jag fick en kitchen aid av mina föräldrar i 25 års present. Har inte köpt den än för jag vet inte vilken färg jag vill ha, finns alldeles för många fina färger att välja på : (

2010-03-13 @ 17:30:50
Postat av: mamma

Så snyggt ! passar utmärkt i ditt rosa kök :)

2010-03-14 @ 15:49:52
Postat av: mamma

Så Fin du va i din prickiga Stockholmstunika :)

2010-03-14 @ 17:28:41
Postat av: Johanna

Jag har exakt samma problem. Tack och lov är jag inte tillräckligt gammal eller rik för att ha en anledning att köpa den där Kitchen Aid:en som jag tillbringat timmar med att titta på. Jag vet inte om jag längtar till jag flyttar hemifrån, risken finns ju att man sitter där helt utfattig med en massa skålar och maskiner i köket... :P

2010-03-14 @ 19:32:29
URL: http://hallplatslyckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0