Gratinerad koftost är sååå gott

Förra helgen (alltså inte den som var utan helgen därinnan) var mamma och pappa hos mig på lite besök. Eftersom mamma hade fyllt år så lagade jag och pappa en smarrig trerätters middag till henne! Oj så gott det blev (förutom missöde med köttet, men det kommer vi till imorgon)!

Till förrätt blev det en av mina absoluta favoriter - gratinerad getost. Hade nog nästan kunnat sätta i mig hur många sådana här som helst. Getost är en av mina absoluta favoriter! Jag hoppas att det ska smaka!


GRATINERAD GETOSTMACKA

4 portioner

ca 200 g chèvre
4 brödskivor - t ex baguette (eller 8 lite mindre)
lite honung
lite rosmarin
½ dl hackade valnötter


Såhär gör du

Sätt ugnen på 225 grader. Lägg brödskivorna på en plåt som är täckt med bakplåtspapper. Skär getosten i ca 1 cm tjocka skivor och lägg på brödet. Gratinera i ugnen tills getosten har smält lite och fått en fin gyllene färg. Det tar ca 10 minuter.

 

Ta ut bröden och lägg på tallrikar. Strö över lite rosmarin, ringla på lite honung och strö över de hackade valnötterna. Sen är det bara att servera!







SMAKLIG MÅLTID!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0