Det blev inte riktigt som planerat, men mycket trevligare!

Idag är dagen som inte riktigt blev som jag hade tänkt mig. Såhär var det tänkt:

Sovmorgon
Step up
Fika
Laga middag
Sitta i myskläder och kolla Melodifestivalen

Det började bra, men sen blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig. :) Sovmorgonen hann jag med big time! För säkerhets skull satte jag klockan på 10.30 så att jag inte skulle sova helt i vrängsel (stavas det så?). När vaknar Rebecca? Jo, 10.30 av att klockan ringer. UNDERBART!

Beslutade mig för att skippa step upen och i stället ta en promenad i solen. Fast... Lagom till att jag masat mig till att bli klar så hade solen gått i moln, men vad gjorde väl det? Ut på promenad! Och vad lyckades jag göra då? Jo, jag gick vilse i Guldheden så promenaden blev liiiite längre än planerat.

Fikan byttes ut mot en senlunch/tidigmiddag. Sällskapet blev en liten reunion med en brevvän sen typ sjätte klass. Japp! 15 år efter den där semestern i Karlskrona där vi möttes under en hemsk spöknatt som har gett men för livet sågs vi igen över mat och dryck. Mycket trevligt! Ska förresten passa på att tipsa på Bee Bar som ligger vid Saluhallen i Göteborg. Deras Toast skagen med ett glas vitt! Rebecca gillar!

Middagen kunde alltså strykas från listan och så även myskläderna. I stället tog jag mig till Masthugget och kollade melodifestival och skidskytte med herr och fru Anderbjuv och familjen Herlin/Olsson. Lika trevligt som alltid. :)

Nu är myskläderna på och jag tänkte kolla ett avsnitt av Ally (är heeeeelt fast!) innan jag kryper ner.

Ett lite småtrist inlägg som kan tyckas onödigt, men det var vad jag hade att komma med för tillfället. Imorgon lovar jag att lägga ut minst ett recept för då är det dags att laga lite matlådor. Så håll ut tills dess!

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0