Jag planerar inför påsken och skapar nota i huvudet.

Tiden springer och om ett par veckor är det dags att fira påsk. I år kommer mamma och pappa upp på påskmiddag och då ska jag slå på stort! Jag kan såklart inte avslöja vad vi ska äta än eftersom det ska bli en överraskningsmiddag. :) Men när jag tänker på menyn så vattnas det i munnen på mig! Magen börjar nästa kurra litegranna.

Det blir trerätters middag där förrätten känns enkel och god, huvudrätten borde bli bra om jag inte svimmar, får minnesförlust eller om all min kokkonst rinner av mig... :) Efterrätten däremot är en riktig chansning. Den består av två delar och jag har inte gjort någon av delarna tidigare... Bäddat för succé eller katastrof? Du som känner mig vet att jag tar allt som inte är perfekt som katastrof när det kommer till matlagning... Men jag håller min tumme på att lyckan är med mig och att efterrätten blir så fantastisk som den låter!

Jag tänkte kolla med er läsare. Vad har ni för påsktraditioner? Vilken mat förknippar du med påsk? Har du några förslag på meny som kan vara god?

Kommentarer
Postat av: mamma

Oj så spännande det ska bli och se vad det blir för gott:)

2010-03-15 @ 14:54:21
Postat av: Jenny

Ägg!! Vår släkt har oftast mat som påminner om julbordet tyvärr!

2010-03-15 @ 20:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0