Min rosa lilla skönhet har landat!

I höstas när min dator gick sönder så sörjde jag den eftersom jag tyckte att den var såååååå bra! Det tyckte jag fram tills jag slog på min nya, fina dator (som ändå är lite av en budgetvariant *pepparpeppar*) och insåg att mycket hade hänt på fem år. Skärmen visade en bild som var tusen gånger skarpare, ljusare och klarare. Tangentbordet var så mycket skönare att skriva på och menyerna var både snyggare och mer praktiska. Jag fick lite av en aha-upplevelse och datorn är numera väldigt älskad!

Idag fick jag ännu en aha-upplevelse! För idag var jag och hämtade min nya lilla kompaktkamera. En knallrosa, liten sak som jag på sätt och vis fick i födelsedagspresent. Som jag har väntat (tänkte köpt en kamera i höstas men ja.... Då gick ju min dator sönder och det fick prioriteras)! Jag har tyckt att min kamera tar ok bilder, men den har svårt för mörka miljöer eftersom den gärna "blixtrar upp" bilderna alldeles för mycket för min smak. Inte så roligt när man vill ta en snygg närbild på en maträtt...

Så när jag väl fick batteriet uppladdat och isatt i kameran var det bara att testa... Oj sicken aha-upplevelse!! Bilderna blir klarare, ljusa utan att bli för blixtade, skarpa trots ett mörkt och nedsläckt vardagsrum, klara färger och en helt annan bildkvalitet. Återigen - Så mycket det har hänt på några år!! Jag vill ändå återigen poängtera att min befintliga kamera funkar bra och ger bra bilder (tro inget annat kära mor och far!).

Framöver hoppas jag därför att ni ska uppleva mina bilder här på bloggen liiiiite bättre än tidigare. :) Nu ska jag fortsätta fotografera mina krukväxter och fötter för att lära mig kameran. Men den lilla rosa skönheten är väldigt duktig på att klara av att sköta det där med inställningar på egen hand (och så kanske min teknikexpert Patrik kan ge mig en lektion om kameran sen!).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0