Orange apelsin.

Jag tänkte bara titta in och dela med mig av ett litet recepttips. Efter några tuffa jobbdagar och en rejäl förkylning var inspirationen noll när jag knatade in på Maxi för att handla. Jisses vad bra det är med en ifån då! In på Arlas app och leta recept.

Valet föll på apelsinkyckling med chili. Jag har lagat något liknande med lime flera gånger och det är smaskens. Så varför inte göra det med apelsin? Gott blev det. Jag körde lite wokade grönsaker till (morot i tunna skivor, sockerärtor, strimlad vitkål och purjolök), men det funkar såklart med potatis eller så till. Ugnsrostade rotfrukter brukar jag ha till limevarianten.

Så... Gå in på www.arla.se och sök på apelsinkyckling så hittar du receptet. Jag tar lite extra av allt för det tycker jag blir gott!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0