Ännu en surdeg är satt. Vete den här gången.

Som du kanske har märkt så har jag fått lite dille på surdegsbröd. Jag tycker att det är spännande att se hur surdegen börjar bubbla och lukta filmjölk. Lika spännande är det såklart att sen att omvandla surdegen till smaskiga limpor eller frallor.

På lördag får jag hem Pernilla och Annie på middag och då tänkte jag servera ett kryddbröd till den kryddstarka grytan jag ska laga. Det ska såklart vara ett surdegsbröd! Vad annars? :) Så idag satte jag en vetesurdeg och nu är det bara att vänta och mata. Vilket namn har jag då satt till den här surdegen? Solveig. Varför? För att det är SOL ute såklart!


Kommentarer
Postat av: Daniella - BakeCake

Åh surdeg är ju så roligt! Och framför allt gott!

Ha det bra! Kram Daniella - BakeCake

2010-04-14 @ 18:40:07
URL: http://bakecake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0