Förra hösten-nostalgi

Under en period förra hösten åt jag Keldasoppa väldigt mycket. Jag åt det nästan VARJE DAG under några veckors tid. Inte för att de är goda utan för att mitt dåvarande kök just då saknade grytor, stekpanna, knivar, slevar, tallrikar, bestick och andra nödvändiga saker för matlagning och även ätning. Varför? Någon hade packat ner allt. Men då är Keldasoppa, en lånad djup tallrik, en micro samt en plastsked otroligt bra!

Då köper du en förpackning Keldasoppa i valfri smak (min favorit är den orientaliska) och öppnar förpackningen genom att klippa bort en bit av ena hörnet. Sen häller du ungefär hälften av innehållet i en djup tallrik (eller gryta om ditt kök har en sådan) och så ställer du tallriken i micron på högsta effekt i ca 1 min (om du använder gryta ställer du såklart den på en varm platta och låter soppan koka upp under omrörning). Öppna och rör om i soppan och värm lite till. Sen är det bara att äta!

Skämt å sido... Igår blev jag sjukt sugen på just Keldasoppa för kanske första gången sen förra hösten. Så igår köpte jag den orientaliska varianten och åt till lunch och oj så god den är! Med lite nudlar, stekt kyckling och paprika blir den ännu godare! TESTA!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0