Ett otroligt sött serveringstips!

Jag ÄLSKAR som bekant allt som har med kök att göra. Jag vet inte hur många skålar jag har köpt de senaste månaderna - svart med vita prickar på eller inuti, brun med vit insida, genomskinliga i glas, en liten iittala att ha flingsalt i, min underbara rosa skål på fot... Min samling servetter har ökat från gröna och svarta enfärgade till turkosa med prickmönster, röda med prickar, ljusblåa med jordgubbar och moln, svarta med vita medaljongmönster, cerisa med stora färgglada blommor, röda med små änglar, turkos/grön/vit/svartmönstrade. Hyllan ovanför min ugn kryllar av kokböcker i alla dess färger, teman och författare.

Men framförallt har min ena kökslåda praktiskt taget invaderats av muffinsformar. Prickiga i lila, grönt, vitt och gult, rutiga i rosa, gult och grönt, blommiga, muffinsprydda... Och jag älskar mina muffinsformar! För hur trevligt är det inte att sätta fram ett helt fat med muffins med fina formar?! Ja, jag ÄR knäpp!


   

 

Senaste tillskottet i min växande muffinsformsfamilj är en liten annorlunda skapelse. Jag hittade underverken på Åhlens igår när jag var där. De är i lite hårdare pappmaterial och de är fyrkantiga! De är blommiga. Kan det bli bättre? De här muffinsformarna är lite dyra i min mening (12 st för 29 kr), men jag skulle kanske inte använda dem för att baka vanliga muffins. Nej, dessa ska användas vid speciella tillfällen. Ett sådant tillfälle var förra helgen. :) Jag fick nämligen den utmärkta idén att göra min cheesecake i dem. Perfekt eftersom de är söta och tjejiga (på en tjejmiddag måste det ju vara lite tjejigt). Sen skulle cheesecaken transporteras hem till Maria och vad kan vara bättre än att ha muffinsformar med sig? Supersmidigt! Och visst blev det fiiiiint?! Som du kanske förstå är vägen till mitt hjärta söta små köksgrejer. :)

Ursäkta dålig kvalitet på bilden, men kamerabatterierna
tog slut så jag fick ta med mobilen.



 


Kommentarer
Postat av: mamma

Det ser så gott ut. Kanske kunde ett par stycken få följa med på vår weekend till Stockholm ?

2010-02-16 @ 08:53:49
Postat av: Karin/Rosa maränger

Tycker också om fina muffinsformar, blir mkt roligare än vanliga vita. Köpte den blommig på Å häromdan.

2010-02-16 @ 12:29:08
URL: http://rosamaranger.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh, de blommiga har jag också.. köpte 2 st för att vara på den säkra sidan ;)

Smart att göra cheesecake i dem!

2010-02-23 @ 22:48:05
URL: http://www.callmecupcake.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0