Hur många sorters plockmat är egentligen lagom?

Åh! Jag längtar tills på lördag! Det ska bli så roligt att träffa mina kära vänner. Dels er som bor i Götet och som jag träffar ofta, dels er som bor i andra delar av landet och som jag träffar mindre ofta. Alla i min lilla minitvåa! Åh så roligt!

Jag står bara och klurar... Tanken är att jag ska bjuda på lite plockmat (ja, det står så i inbjudan), bål och tårta (det står dock inte i inbjudan, men vad vore en födelsedagsfest utan tårta?! Speciellt i mitt hem!). Bålen har jag bestämt och inhandlat. Tårtorna (japp, plural) är spikade och nästan allt är inhandlat. Men så kommer vi då till plockmaten... Hur många sorters plockmat är egentligen lagom? Du som känner mig vet att jag inte vill att det ska se pluttigt och snålt ut. Jag gör hellre för mycket än för lite och ställer otroligt höga krav på mig själv att allt MÅSTE blir så bra och gott. Men plockmat alltså... Hur många sorter ska jag göra? Jag har åtta eller nio som det är idag. Är det för lite? Vad förväntar man sig som gäst om det står...

Jag bjuder på lite småplock och en välkomstdrink.

...i inbjudan? Åh! Varför har jag så in i nordens höga krav på mig själv?

Kommentarer
Postat av: Therese

Men GUUD! 9 olika sorter. Det borde väl räcka. Ska ju finnas lite kvar till tårtan med...

2010-01-20 @ 16:28:25
URL: http://tessilagos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0