Snart dags att svettas lite. Härligt en kylig torsdag!

Snart dags att sluta. Oj så snabbt dagen har gått! Efter jobbet bär det av direkt till Friskis för ett tungt pass spinning. Men oj sicket roligt pass! Jag ska cykla som om jag inte har gjort annat. :)


När jag tränar efter jobbet så har jag ALDRIG någon energi att laga mat när jag kommer hem. Jag menar... Vem orkar ställa sig och laga värsta måltiden när klockan är efter 21? Nej, då är en macka eller en tallrik gröt det bästa. Ikväll blir det nog det sistnämnda.


Men du ska inte gå utan recept för det! Icke. Jag har letat upp ett "gammalt" recept som jag av någon anledning bara har lagat en gång. Det var en supergod rätt, men det har liksom inte blivit av att jag har lagat det igen. Här är det!


Pasta med grekisk fläskfilé (4 portioner)

250 g tagliatelle
1 ask körsbärstomater
200 g grekisk fetaost
1 fläskfilé (ca 500 g)
1 msk olja
1 tsk torkad oregano
1 tsk salt
2 krm nymalen svartpeppar
1 ask babyspenat (80 g)

Paprikasås
2 stora röda paprikor (eller 3 om de är mindre)
1 vitlöksklyfta
1 röd chilifrukt
2 msk olivolja
2 krm salt

Såhär gör du:
Skölj, dela, kärna ur och tärna paprikorna i grova bitar. Skala och finhacka vitlöken. Skölj, kärna ur och strimla chilin. Fräs paprika, vitlök och chili i olja ca 10 min. Mixa med en stavmixer eller i en matberedar så att det blir en slät sås. Salta.

Koka pastan enligt anvisningen.

Putsa och skär fläskfilén i grova strimlor. Stek den i olja i en het panna och krydda med salt, peppar och oregano.

Skölj och halvera körsbärstomaterna. Tärna fetaosten..

Blanda fläskfilén men pasta, tomater och spenat. Strö över osttärningarna och ringla över paprikasåsen.


TIPS! Såsen smakar som ajvar relish så om du är lite lat kan du köpa färdig sådan på burk och bara värma på. Fördelen med den egengjorda är att du kan krydda på som du vill. Sen vet du ju vad som är i den också.

Jag kan tänka mig att rätten blir väldigt god med kyckling!

Om du vill att såsen ska smaka mer chili eller vitlök kan du bara ta i mer!

SMAKLIG MÅLTID!



Sen såg jag på Therese att jag fått en award av henne. Tack! Jag har inget att göra så jag gör den och skickar vidare. :)





Den för med sig lite förpliktelser också:
A: Kopiera awarden på er blogg!
B: Länka till personen/erna som gett dig awarden!
C: Berätta 7 intressanta fakta om dig själv!
D: Välj 7 andra bloggar som du vill ge awarden till!
E: Länka till deras bloggar!
F: Lägg en kommentar i deras blogg att du gett dem denna award!

OK, mina 7 intressanta fakta:
1: När jag var yngre kastade jag slägga (gick inte riktigt ihop med min spinkiga kropp). Detta har nu bytts ut mot spinning, skivstång och step up
2: Jag somnar gärna med strumpor på fötterna (men de åker av under natten)
3: Flyttade hemifrån när jag var 16 år.
4: Är otroligt svag för chips och dipp
5: Matlagning och bakning är min stora passion!
6: Älskar min lilla två och kan ibland sitta och bara njuta av att jag bor där
7: Om jag hade fått bestämma hade jag klippt mig var och varannan vecka


Jag ger min award vidare till: Sofie, Pernilla, Amanda, Frida, Sabina, Oscar och Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0