Plocktallrik i sommarvärmen

Igår när jag, mamma och pappa kom upp till Göteborg satte vi oss på Spice och åt kryddstark thailunch. Jag kan verkligen rekommendera det stället! Ligger precis vid saluhallen här i Göteborg eller på Södra vägen. Vi var på den vid saluhallen och oj så gott det var! Kryddstarkt, fräscht och alldeles sagolikt gott!

På kvällen blev det något lite lättare att äta. Vi tog oss till Ica Focus precis vid Liseberg. Det är den bästa matbutiken jag någonsin har varit i här hemma i Sverige! De har ALLT! Och då menar jag ALLT! Det är en fröjd att få gå hylla upp och hylla ner och kolla på alla saker de säljer.

Vi valde tre sorters ostar (brie, chèvre och en blåmögelost), en kryddstark salami i tunna skivor, parmesanfyllda oliver, dinkelkex, havssaltkex och så mandelpotatischips med smak av dill och palsternacka. Sen letade vi fram lite god marmelad från min kyl och en flaska franskt vin som jag köpte när jag var där senast. Ojojoj så gott! Alldeles underbart! Det kan jag verkligen tipsa om en varm sommarkväll. Köp hem lite fina delikatesser, korka upp ett gott vin och njuuuut!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0