En rejäl portion gröt efter en timmes självplågeri

Om du någon gång skulle behöva tortera någon (varför du nu i hela världen skulle behöva göra det...) så har jag ett alldeles utomordentligt tips till dig. Sätt personen på en spinningcykel och tvinga honom/henne att cykla som en tok till snabb musik. Tvinga honom/henne att cykla tills luften tar slut och han/hon är för trött för att andas in ny luft. Han/hon ska cykla tills benen är så trötta att pedalerna knappt går att trampa runt. Svetten ska rinna i floder och kläderna ska nästan gå att vrida ur. Ikväll var jag sådär trött och slut efter spinningen och jag hade ärligt talat gjort vad som helst ett tag där för att få sluta trampa!

Efter ett sånt jobbigt och nästintill fruktansvärt pass är en stor tallrik gröt väldigt passande. Så det är mitt mattips för kvällen.

MIN GRÖT - 1 portion
0,5 dl råggryn
0,5 dl fiberberikade havregryn
0,25 dl kruskakli
1,5 msk krossade linfrön
2,5 dl mjölk (eller vatten)

Såhär gör du
Blanda ihop alla gryn och flingor i en djup tallrik. Häll över mjölken och rör om. Koka gröten i micron på högsta effekt i ca 3-4 min eller tills gröten har den konsistens som du vill ha. Servera gröten med en klicka sylt och mjölk.

Tips! Du kan också koka gröten i gryta. Oavsett hur du gör din gröt så se till att den inte kokar över.

Jag gillar mest att äta min gröt utan sylt och med en tesked socker på i stället.

Du kan byta ut grynen och linfröna mot andra om du vill.

SMAKLIG SPIS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0