Godaste mjukglassen i sooooolen!

Sicken dag! En riktig vårdag här i Göteborg. Och det är inte bara en vårdag på låtsas, det vill säga det ser vårigt ut men egentligen är det kallt, utan det är verkligen vår ute! Solen skiner, vindarna är inte kalla, himlen är blå och det är sådär vårvarmt.

Typiskt nog har jag stora tvättdagen idag och eftersom jag har skjutit upp det i lite drygt fyra veckor så kunde jag inte boka om idag! Men jag har såklart passat på att ta en lååååångpromenad i solen! Nya jeansjackan invigdes liksom tygskorna. Och med solisarna på näsan så kunde jag riktigt känna våren! Det blev en promenad ner på stan och skatteverket för att lämna in min deklaration.

Jag stannade såklart och köpte en glass som jag åt på vägen hem. Det blev den godaste mjukglassen! Var finns den undrar kanske du? Den finns inte i någon glasskiosk eller i en glassbar. Nej, den godaste mjukglassen finns enligt mig på det gyllene M:et - alltså McDonalds!

Du kanske tycker att detta låter konstigt, men jag tycker att mjukglassen på McDonalds är den godaste mjukglassen. Speciellt med kolasås på! Vanlig mjukglass som man köper i en glasskiosk tycker jag är alldeles för tjock och gräddig. Alldeles för mastig! Men McDonalds mjukglass är lite mer mjölkig och lätt. Helt enligt min smak!
Om du inte har testa så gör det!


Kommentarer
Postat av: mamma

Så gott ! Det skall jag äta nästa vecka då det är SEMESTER !!

Ett tips. Statoil i Skeppshult har underbar mjukglass.Den är ripplad och finns i massa goda smaker. Faktiskt bättre än Mc Donalds !

2010-05-02 @ 19:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0