Polkachokladen ska snart bli efterrätt och bakverk!

Marabou har kommit med en nyhet i chokladhyllan - Polkachoklad. Jag köper väldigt sällan mjölkchoklad eftersom jag är löjligt förtjust i mörk choklad i alla dess former. Nya favoriten är Willys mörka 70% eller 75% med tranbär i. *mums* Men om det är en sak jag är löjligt förtjust i så är det choklad och mint tillsammans! Såååå gott! Därför var jag tvungen att smaka. Den var god, men jag förstår inte skillnaden mellan den och Marabous mintkrokant som funnits väldigt länge...?

Jag insåg ganska snabbt att jag nog skulle ha nytta av chokladen... I annat avseende än att äta den såklart! Därför investerade jag i två stora chokladkakor av nya polkachokladen (detta innan jag ens smakat. Jag tror på choklad och mint i alla lägen!) som nu ligger i min skafferilåda. Den ena är oöppnad, men i den andra har någon ätit ett par rader. :)

Chokladen ska jag använda imorgon till en efterrätt och ett bakverk. Vad?! Det säger jag inte idag såklart... Dels för att jag inte helt är på det klara med hur jag ska göra, dels för att själva bakverket (och även desserten nu när jag tänker efter) ska hållas hemliga i ett par dagar till... Spännande va!?

Så om du vill göra mina polkachokladrecept... Ja, då tycker jag att du ska gå och köpa två kakor av den. Och våga smygät lite av den för den är god!


Kommentarer
Postat av: madde

mm så gott



Tänkte passa på att tipsa om en cupcake tävling på min blogg

http://maddesmumms.blogg.se/2010/may/utkast-maj-4-2010.html

Fina priser till ett värde av 1200kr

2010-05-14 @ 12:29:10
URL: http://maddesmumms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0