Var är min jordgubbstårta?!

När jag var liten ville jag fylla år på sommaren! Jag ville kunna har mitt kalas ute i solen. Äta jordgubbstårta och leka lekar i gräset. Spela brännboll och leka dunkgömme. Men... Det fick jag ju såklart inte! Nej, jag fick snällt fira min födelsedag i kalla januari. Lekarna fick lekas inomhus och de färska, röda jordgubbarna på tårtan lyste med sin frånvaro (men jag fick såklart annan mycket god tårta!). Något år ville jag ha pulkakalas med grillad korv i stället... Men kom det någon snö?! Nej...

Men min önskan om att få fira min födelsedag med jordgubbstårta och saft i solen... Ja, den uppfyllde min mamma ändå. För den 17 maj brukade hon göra jordgubbstårta och sen fick jag springa kvarteret runt och bjuda in mina kompisar på tårtkalas! Och även om det inte var min födelsedag så var det ändå min dag! Med saft, tårta och lekar utomhus i gräset (om det inte regnade såklart).

Den där tårttraditionen dog sen ut några år senare (tyvärr!), men visst hade det väl varit trevligt att återinföra den? För jag hade gärna tagit en bit tårta med färska jordgubbar och en god vaniljkräm i. Sen stora, röda gubbar på toppen! Sen skulle jag kanske inte springa Göteborg runt och bjuda mina vänner, men ett sms skulle jag skicka och så skulle det bli tårtkalas med saft och tårta! Men... Ja, detta får bli i min fantasi för någon tårta har jag inte bakat och jag kommer inte att hinna göra det heller... Men vad säger ni mina vänner... Ett tårtkalas i fantasin? Där lovar jag att solen skiner varmt på din hud, saften är sådär lagom sötsyrlig och tårtan goooood!


Bild: google.se


Kommentarer
Postat av: mamma

Även att du inte får din tårta så är det ju din Rebecca dag i dag !!!! Köp dej en god bakelse efter jobbet:) Vi kan ta tårta när du kommer i juni !!

Ha en bra Rebecca dag ! Kram

2010-05-17 @ 15:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0