Krydda till din gröt

Jag äter gröt nästan varje dag till frukost. Havregrynsgröt gjord på 1 dl fiberhavregryn, 1 msk krossade linfrön och lättmjölk (jag kokar aldrig på vatten för det tycker jag inte om). Supergott!

För några veckor sedan läste jag på en blogg om en tjej som kryddade sin gröt med massa olika kryddor. Jag tyckte att det lät konstigt att ha gurkmeja, ingefära, kanel, kardemumma osv i sin gröt. Men så en morgon tänkte jag att jag skulle testa. Så jag kryddade till min gröt med kanel och ingefära - kanske 0,5 tsk av varje. Jag blandade i kryddorna innan jag kokar gröten. Och oj så gott det blev!! Nu kör jag med kanel och ingefära i min gröt vareviga morgon. Testa du med vettja!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0