Min kärleksaffär fortsätter

För några veckor sen inledde jag en kärleksaffär. Det handlar om äkta och intensiv kärlek. Men frågan är hur länge det ska hålla? Jag bara väntar på att jag ska få nog och för ett tag lämna min kärlek. Nej, jag pratar inte om en verklig person utan om min kärlek till vitkålen.

Jag kan inte sluta äta vitkålssallad! Jag äter det nästan varje dag - antingen till lunch eller kvällsmat. Finstrimlad vitkål med vitvinsvinäger, en pytteliten skvätt olivolja, salt, svartpeppar och italiensk salladskrydda. Lägg allt i en matlåda, stäng locket och skaka om. Sen är det bara att äta! Och jag kan inte få nog.

Nu är min fråga... Är det farligt att äta för mycket vitkål? Är det verkligen hälsosamt att äta det en gång om dagen (ibland två) minst 5 dagar i veckan?

Tills jag får höra att det inte är bra för mig så fortsätter jag äta min älskade vitkålssallad! Idag får den vara sidekick till min underbara soppa som jag plockade fram ur frysen. Ska för övrigt laga en omgång till av den i helgen. Fylla frysen!!

Kommentarer
Postat av: Isak

Vitkål alltså.. noterar

2010-09-04 @ 17:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0