Min nya morgondryck

Min frukost består nästan alltid av en rejäl tallrik havregrynsgröt kokt på fiberhavregryn, krossade linfrön, kanel, ingefära och lättmjölk. På toppen har jag knappt en tesked strösocker (i stället för sylt!) och lite lättmjölk. Urgott och mättande!

De senaste veckorna har jag även lagt till ett halvt glas Proviva. Jag har inte druckit det innan egentligen. Bara en gång eller två på någon onsdagsfika. Men så köpte jag en förpackning för ett tag sen och då fastnade jag! Det är gott och det känns ändå ganska nyttigt. Visst... Det är lite socker i den, men det är det ju i juice också! Proviva ska tydligen innehålla lite såna där konstiga bakterier som är bra för magen.

Jag har än så länge provat skogsbär, mango och hallon granatäpple. Den sistnämnda är favoriten! I kylen bor just nu även en med smaken gul kiwi/mangostan. Spännande att känna hur den smakar. :)

Så... Vad har DU för frukostvanor? Något smaskigt du kan dela med dig av?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har dille på wasas knäcke "solruta" med philadelphiaost, 12% smaksatt med paprika och purjo tror jag det är.. På det lägger jag några rokulablad (hur stavas det?)

Gott som tusan, inte så onyttigt heller..

2010-09-04 @ 16:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0