Ge mig chokladtårta!

Jag är så otroligt sugen på chokladtårta! En riktigt kladdig och mörk sådan. Gärna med svag kaffesmak och kanske en tryffelkräm eller fudge på toppen. Eller varför inte en mintvariant?

Jag är så sugen på en bit chokladtårta att det vattnas i munnen bara jag tänker på det! Visst... Det kan också bero på att jag är hungrig, men jag kan inte sluta tänka på den där jädrans chokladtårtan. *mmmmm* Sen en god cappuccino eller latte till. Jisses vad gott det hade varit!

Nu har jag tyvärr ingen chokladtårta i dagens matlåda (varför tog jag inte med det? Jag har ju 2/3 springform med chokladtårta hemma i frysen!), men jag ska ändå ge dig mina tre bästa recept på chokladtårta. Testa dem för de är alla sagolikt goda! Min favorit just nu är den i mitten.


  
Minttryffeltårta                              Kladdig chokladtårta med fudge      Chokladtryffeltårta



 

Till anonym! Jag har ett jättegott recept på helstekt kyckling! En nyttig variant med citron, vitlök och annat smått och gott. Om du säger vem du är kan jag skicka receptet!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter ju så himla gott! Nästa gång vi får gäster ska en av dem göras. Den med fudge på ser så jädra god ut! Den är nog först på tur :-)

Förresten, jag ska köpa en hel färsk kyckling i veckan. Nu till din utmaning, vad ska jag göra med den.. Fundera på den i ett par dagar :-)

2010-09-14 @ 13:54:58
Postat av: mamma

Den där tårtan i din frys kanske kan avnjutas på fredag kväll ????

2010-09-14 @ 14:37:19
Postat av: Emelie Bellö

ÅH!! Jag fattar inte varför mina inlägg alltid blir anonyma. men det var iaf jag som vill ha tips på kycklinganrättning!! :-)

2010-09-14 @ 18:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0