Jag känner vårkänslorna pirra! Det firar vi. :)

Jag älskar vår! Våren och sommaren är mitt livs stora kärlekar (än så länge!). De är mig nästan alltid trogna. Och de gångerna de sviker mig (dvs vid regn, rusk och kyla)... Ja, då kan jag förlåta dem ganska snabbt när deras bästa sidor väl visas igen.  Alla som känner mig vet att jag älskar dessa två årstider. Deras syskon vinter och höst hade jag gärna varit utan!

Den senaste tiden har det varit så underbart härligt väder och det har riktigt pirrat i kroppen av vårkänslorna! Jag riktigt känner glädjen i kroppen och lycka är ett bra ord som beskriver mina känslor. Jag vill bara vara ute! Sitta på en bänk och njuta av att solens varma strålar piggar upp mitt inre. Tyvärr hinns det inte med så ofta som jag hade önskat, men det kommer väl.

Idag har jag haft riktiga vårkänslor och med dem känslorna kom ett jättesug efter rosévin! Rosévin är sommar och sol för mig. Då längtar jag efter att få hoppa i en söt klänning eller kjol, knäppa på sandalerna, sätta ett par gigantiska solglajjor på näsan, möta upp mina fina vänner och sitta på en uteservering i solen och dricka kallt rosévin. Låter inte det som livet?

När jag skulle gå på lunch idag kunde jag inte motstå frestelsen. NEJ!!! Jag drack såklart INTE vin till maten om det är det du tror. Jag besökte såklart den gröna butiken och köpte med mig en rosényhet hem. Jag tyckte att flaskan var så fin och passade mig bra.

Så efter att ha kylt rosén en stund ger jag nu mig själv ett glas, öppnar fönstret och njuter av den något kalla vårkvällsluften. Underbart!

Du ska såklart få veta vilket rosévin jag dricker och vad jag äter till! Rosévinet är en nykomling på Systembolaget och heter Via del Campo. Det är ett ekologiskt vin (stort plus!) som serveras kallt som sällskapsvin eller till fisk- och kycklingrätter eller sallader. Enligt Systembolaget är det torr, ungdomlig, fruktig smak med inslag av hallon, jordgubbar, lingon och gräs. Det kostar bara 59 kr och det var värt varenda öre!! Riktigt lättdrucket och jag känner sommaren runt hörnet.


  


Till detta somriga rosévin äter jag en lätt, men ack så god rätt! Jag har fått dille på färska rödbetor för tillfället så ikväll äter jag kokta, färska rödbetor som jag har delat i bitar. Till det har jag smulad, grekisk fårfetaost, lite flytande honung och rostade solrosfrön (torrosta i en stekpanna. Se till att de inte bränner!). Supergott och enkelt!

  

Så! Nu ska jag återgå till Så ska det låta, min "sallad" och mitt rosévin. Imorgon blir det till att baka tomat- och kryddbröd och ställa till med vegetarisk måltid! Håll utkik efter recept i början av nästa vecka.

Kommentarer
Postat av: Sofie Mumsfillibaba

Visst är våren underbar!! Lööööv it!! Lite kallt för uteservering änsålänge men igår hade i alla fall jag Rosévinspremiär på after worken!!!:) Najs!!

2010-04-17 @ 08:41:57
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: charlotta

idag är det orkanvindar i göteborg, våren känns med andra ord långt bort just nu. buhu.



salladen låter himla god - jag är ju svag för allt med fetaost, kan jag lova :)



ha en fin helg!

2010-04-17 @ 16:30:32
URL: http://www.bagelsochblabar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0