Ibland är det enklaste det godaste...

Lite titt som tätt kan jag bli sugen på vissa maträtter som jag i vanliga fall kanske inte lagar. Det kan vara lövbiff med lök, gräddsås och potatis, kasslergryta, pannbiff med lök... Tidigare i sommar blev jag extremt sugen på en riktigt klassisk korv stroganoff. Få ingredienser och enkel kokkonst, men ändå så otroligt gott! Jag piffade såklart till min stroganoff litegranna. :) Här är receptet!

KLASSISK KORVSTROGANOFF
4 portioner

400 g falukorv
1 gul lök
1 msk smör
2,5 dl grädde
½ dl krossade tomater
½ dl chilisås
1 tsk sambal oelek (kan uteslutas)
3 msk bostongurka
svartpeppar och salt
lite finhackad persilja till dekoration

ris kokat enligt anvisningen på paketet


Såhär gör du
Skär korven i strimlor och bryn i smör i en stekpanna. Finhacka löken och häll ner i pannan. Låt bryna en liten stund. Tillsätt sedan grädde, krossade tomater, chilisås, sambal oelek och bostongurka. Låt puttra i några minuter och smaka av med salt och peppar. Servera med riset och strö över lite finhackad persilja på toppen.

 

SMAKLIG SPIS!


Kommentarer
Postat av: Filibabba

Jag älskar korvstroganoff! =)

2010-08-20 @ 14:05:59
URL: http://filibabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0