En riktig randig och polkig fuskis den här gången!

För ett tag sen fick du ett recept på en riktigt god fuskefterrätt. Har du testat den än? Om ja... Vad tyckte du? Visst smakar den alldeles underbart gott?

Igår var mamma och pappa hos mig på lite spontanbesök och då vankades det grillat! Min pappa är verkligen världsbäst på att grilla! Det blir sådär sagolikt gott! Saftigt utan att vara för rosa eller rått, men inte heller torrt och tråkigt. Han får till den där perfekta grillytan som liksom har den precisa balansen mellan bränt och för blekt. Han kan grilla min pappa!

Recept och bilder på det kommer inom kort! För oj så smaskigt det blev! Grillad nötstek, krämig och vitlökig potatisgratäng, sommarsås och sallad. *mmmmm*

Jag fick bland annat i uppgift att göra efterrätten till vår smaskiga middag och det är här fuskisen kommer in i bilden! Jag valde att göra en annan variant på fuskisefterrätten. En polkig sådan. :) Den blev mycket god och jag tycker att du ska testa den SNARAST!

EN POLKIG FUSKIS

4 portionsformar

1 burk Kesella (ej light eller smaksatt)

125 g Marabou polka
4 stora rutor mörk choklad med mintsmak
2 stora rutor mörk choklad (75%)

ev några droppar pepparmyntsolja

 

krossade polkagrisar till dekoration

 

Såhär gör du
Smält chokladen i vattenbad så att den är helt slät och fin. Häll Kesellan i en bunke och rör i lite choklad i taget. Det ska bli en jämn och fin smet. Smaka på smeten och tillsätt eventuell några droppar pepparmyntsolja om du vill ha mer mintsmak.

 

Häll upp chokladsmeten i portionsformar eller glas och ställ in i kylen i några timmar.

 

Ta ut formarna en liten stund innan servering. Toppa med krossade polkagrisar och kanske lite riven mörk choklad.

 

TIPS! Du kan såklart använda annan choklad också! Testa någon med nötter i, marabou dajm, apelsinkrisp eller vad du nu kan tänkas gilla!


 


SMAKLIG FUSKIS!


Kommentarer
Postat av: mamma

Riktigt gott ! Varför åt jag inte upp allt :(

2010-05-16 @ 17:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0