Min älskade Herman ska ätas upp

Sådär ja... Då har jag äntligen tagit tag i mitt Hermanbak! Jag har just nu så många Hermans att jag inte riktigt vet vart jag ska ställa dem. Återigen! Någon som vill ha en?

Hermankakan... Hur ska jag beskriva den? Det är ungefär som sockerkaka, men lite mer kompakt. God! Originalet var inte riktigt så god som jag hade hoppats på, men det kommer ett bättre recept.

Eftersom jag har så himla många Hermans hemma så beslutade jag mig för att baka tre olika sorters kakor! Ja, jag kanske är lite galen, men det var lika bra att passa på när jag ändå var igång! Du ska såklart få alla recepten och jag börjar med originalet!


HERMANKAKAN

1 kaka

1 Herman vänskapskaka

1 ½ dl rapsolja

3 ägg

3 tsk bakpulver

100 g hackade nötter (jag tog jordnötter)

2 rivna äpplen

2 ½ dl socker

2 ½ dl mjöl

1 tsk salt

2 tsk kanel

100 g mjölkchoklad

 

Såhär gör du
Sätt ugnen på 175 grader. Blanda alla ingredienser i en bunke och häll smeten i en smord och brödad sockerkaksform. Grädda i nedre delen av ugnen i ca 45 minuter.


Kakan längst bak på bilden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0